FOTOĞRAF AKIMLARI – F/64 Grubu ve YALIN FOTOĞRAF (Straight Photography)

FOTOĞRAF AKIMLARI – F/64 Grubu ve YALIN FOTOĞRAF (Straight Photography)

Kısa Tarihçe

  • F/64 grubu 1932 yılında Amerika’nın batı kıyısında (San Francisco’da) keskin detaylar, yalınlığı gözeten tarzda fotoğrafların üretilmesini ön plana çıkarmak isteyen fotoğraflarca California’lı fotoğrafçılar tarafından kurulmuştur.
  • F/64 grubu resimsi fotoğrafa karşı bir yol arayan fotoğraf sanatçılarının biraraya gelmesi ile oluştu. 15 Kasım 1932′de grup San Francisco M.H. de Young Memorial Museum’da ilk grup sergisi açıldı. Bu sergiyi takiben f/64 manifestosu yayınlandı.
  • Grubun kurucu üyeleri arasında Ansel Adams, Edward Weston, Henry Swift, Imogen Cunningham, John Paul Edwards, Sonia Noskowiak, Willard Van Dyke yeralır. Sergilerine zaman zaman benzer yaklaşımdaki diğer fotoğrafçıların eserlerine de yerverilir.
  • 1934’deki büyük ekonomik krizin etkileri ile başka şehirlere yerleşen Edward Weston ve Van Dyke ile grup 1935′de dağılır.
  • Üyelerinin büyük çoğunluğu 20. Yüzyıl’ı en çok etkileyen sanatçılar arasındadır.
  • F/64 grubu üyelerinin tam bir koleksiyonuna bugün Center for Creative Photography ve San Francisco Museum of Modern Art ev sahipliği yapmaktadır.

Yaklaşım , Teknik ve Konu

  • f/64 Grubunun yaklaşımına Yalın Fotoğraf anlamında Straight Photography adı verilmektedir.
  • 1932 yılında yayınlanan manifestolarında da belirtildiği gibi fotografik görüntünün netliği ve anlaşılırlığı önemlidir. Bu nedenle fotoğrafın her aşamasında tekniğin mükemmelliği hedeflenir. Bu yaklaşıma paralel olarak doğru pozlandırma, netleme keskinliği, kısık diyafram kullanımı, karanlık oda ve baskı tekniğine hakimiyet gibi unsurlar (doğru pozlandırma, mükemmel negatif, mükemmel baskı) büyük önem taşımaktadır.
  • Ansel Adams’ın çalışmaları özellikle de bu açıdan incelenmeye değerdir. Kişisel yaklaşım olarak baskısı tamamlanmış fotoğrafı tüm sürece hakimiyet ile daha çekime başlamadan önce öngörür (bitmiş fotoğrafı üretiminden önce zihninde öngörür). Kendi geliştirdiği uygulama olan Zone System bugün fotoğraf makinelerinde kullanılan pozlamanın da mantığını oluşturmaktadır.
  • Fotoğraf bir sanat olarak sadece fotografik yöntemleri kullanarak basit ve direkt sunumlar olarak verilmelidir. Bununla birlikte resimselcinin çalışmaları resim ve grafik sanatların prensiplerine bağlı olmayı gerektirir.
  • Yalın fotoğraf başka bir sanat biçiminin türevi olarak tekniğin, kompozisyonun veya fikrin niteliklerinin işlenmesi değildir.
  • f/64 geniş format kamerada alan derinliği en fazla sağlayan en dar diyafram açıklığıdır.
  • Bu diyafram açıklığı çekim hızını oldukça düşürürken, still life ve manzara gibi hareketsiz veya yavaş hareket eden konuların hareketli veya röportaj fotoğrafına göre daha fazla seçilmesine yol açmıştır.
  • Bu bakış açıları ve yaklaşımlar Yalın Fotoğrafın  konuların objektif ve müdahalesiz resmedilmesi konusundaki idealleri ile örtüşmektedir ve müdehaleli pictorialist fotoğrafa karşıdır.

Şimdi F/64 – Doğrudan Fotoğraf (Straight Photography) grup üyelerininin çalışmalarını slide gösterimizde izleyelim:

Bu slayt gösterisi için JavaScript gerekir.

_______________________________________

Comments
One Response to “FOTOĞRAF AKIMLARI – F/64 Grubu ve YALIN FOTOĞRAF (Straight Photography)”
  1. Hocam yazılarınızı ilgi ve keyifle okuyorum. Sayenizdede bu anlamdaki eksiklerimi tamamlamaya çalışıyorum.Nasıl teşekkür edeceğimi bilmiyorum.Kendinize iyi bakın.
    İçten selam ve sevgiler…
    Salih Zeki ilban

Yorum yapın / Your Comments

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: