MANZARA FOTOĞRAFI – 1 Tarzlar

(Landscape Photography)

CRW_2137-1Manzara, tek bir noktadan görüldüğü şekli ile bir sahnenin bir bölümü veya parçasıdır. Tipik bir manzara fotoğrafında, görüntü içerisinde çok küçük olmaları ve kompozisyonu içerisinde ölçeği gösterme amacı taşıdığı sürece hayvanlara ve insanlara yer verilebilir.  Bazı fotoğrafçılar deniz kıyısı ve insan eli ile oluşturulmuş yapıların bir manzara fotoğrafında yeralmaması gerektiği ve bunları içeren görüntülerin daha doğru bir biçimde deniz-manzarası (seascapes) veya şehir manzarası (urban landscape) olarak adlandırılmalarının daha doğru olacağı üzerine hemfikirdirler.

_MG_4267-1Net bir yaklaşımla, bir manzaranın bir kara parçası ve içindeki doğal unsurların resmi olduğu düşünülürse bunlar doğru olabilir. Bununla birlikte, doğal bir manzara görüntüye hakim olduğu halde, uzak bir mesafede bir çiftlik evi, ufukta bir şehir görüntüsü veya ön planda bir yol veya patikayı içerse bile elde edilen görüntü bir manzara fotoğrafı olarak adlandırılabilir.

IMG_0043-1Şehir manzarası (urban landscape), manzara tarzında çekilmiş, şehir ve endüstriyel manzara fotoğrafçılarının, binalar ve insan yapımı unsurları, grafik kompozisyon elemanları ile bir doğa manzara fotoğrafında dağ ve ağaçların kullanıldıkları tarzda ve aynı biçimde yer verilmesi ile oluşturulmuş şehir fotoğraflarını tanımlar.

ÜNLÜ YÜZLER

ansel-adamsansel-adams-1942-yosemite-valley-clearing-winterstormBatı Amerika ‘nın ikonik siyah beyaz fotoğraflarını üreten Ansel Adams, David Muench, Galen Rowell ve Edward Weston en dikkate değer Amerikan Manzara Fotoğrafçılarıdır.

William Henry Jackson ‘un fotoğrafları 1872 de Yellowstone Ulusal Parkının (Yellowstone National Park) kurulması ile ABD ‘de Ulusal Park Sisteminin (National Park system) oluşturulmasına öncülük etmiştir.

MANZARA FOTOĞRAFINDA TARZLAR

Manzara fotoğrafında üç değişik tarz günümüzde tanımlanmaktadır:

  1. Anlatımsal (representational)

  2. Etkileyici (impressionist)

  3. Soyut (abstract)

TANIMLAYICI veya ANLATIMSAL (REPRESENTATIONAL)

Bahar Manzarasi-PrintedBu tarzda en iyi örnekler, sahneyi en doğal ve gerçekçi tarzda, görsel veya sanatsal manipülasyon içermeden aktaran görüntülerdir. Direkt tanımlayıcı tarz olarak da adlandırılır – görüntüde ne görürseniz onu alırsınız. Başarılı görüntüler basit çekimler değildir. Kompozisyon ve detaya önem verilir. Işık, zamanlama ve hava koşulları kritik unusurlardır.

_MG_0154-1ETKİLEYİCİ / EMPRESYONIST (IMPRESSIONISTIC)

Empresyonist manzara fotoğrafçısı hayal veya yakalanması zor kalitelerdeki görüntüleri üreten fotoğraf teknikleri kullanırlar. İzleyene gerçeğin berrak bir sunumundan ziyade bir izlenim etkisi verilir.

SOYUT (ABSTRACT)_MG_0042

Bu tarzda, fotoğrafçı sahnenin parçalarına grafik unsurlar olarak davranır. Doğal unsurlar genel olarak tanınamaz bir biçimde yorumlanır.Dış görünüş, renk ve biçim önceliği alır. Unsurlar kıyas veya zıtlık için biraraya getirilirken, aşırı close-up (yakın çekim), aşırı az pozlama ile silüet görüntüye indirgeme, ve benzeri teknikler kullanılabilir. Soyut yaklaşımda tasarım, tanınabilir anlatımdan daha önemlidir.

Vedat Konyali

www.vedatkonyali.com

Atölye Çalışmaları Hakkında Bilgi Almak İçin TIKLAYINIZ

Yorum yapın / Your Comments

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: